Pomanjkanje vitamina B3

Vitamin B3 ima dve obliki: Niacin (NAD) in Niacinamid (NADP)

Vloga v telesu

Niacin zmanjšuje slab holesterol in tako tudi znižuje krvni pritisk. Če ga malo predoziramo, se zaradi histamina po nekaj minutah pojavi rdečica in vročina v obraz in roke. To traja kake pol ure. Ta “flush” efekt lahko izkoristimo za Niacin Detoks, tako da se v tem času močno prepotimo (tek, infra savna). Na ta način gredo strupi in še posebej aluminij ven skozi kožo. Tako razbremenimo jetra.

Zdravi shizofrenijo. Edina vloga je proizvodnja NAD in NADP, ki sta kofaktorja v več kot 200 encimih in v dihalni verigi, kjer nastaja ATP – energija. Pobira presežek metilnih skupin! Pomaga tudi pri Hashimotu.

Odličen za celjenje ran, zmanjševanje vnetij. Zmanjšuje porabo inzulina! Deluje protirakavo, ker B3 zavira Kinureninsko pot in nastajanje IDO1 encima, ki pospešuje imunsko toleranco.

Stres močno poveča potrebo po B3! Hiperaktivnim otrokom, ki razgrajajo, damo vsake pol ure po 50mg niacina. Lahko ga tvorimo iz triptofana (60 g triptofana za 1g B3) po Kinureninski poti (triptofan still – kraja).

Niacinamid je odličen pri osteoartritisih. Zmanjšuje potrebo po inzulinu, zato je dober za diabetike. Pri predoziranju ne povzroča rdečice, ampak nam postane slabo. Ne vpliva na maščobe v krvi tako kot niacin. Je pa približno 2x cenejši od niacina.

Znaki pomanjkanja

Akutni znaki pomanjkanja: Pelagra, dermatitis, driska, demenca, pigmentacija, prebavne težave, motnje mišljenja in razpoloženja, srčno-žilne bolezni, artritis, rak, kapi, povišan holesterol (LDL, VLDL), diabetes, odvisnosti, otroci z učnimi in vedenjskimi težavami, shizofrenija s sorodnimi motnjami (shizoafektivna motnja, bipolarna motnja, delirium tremens), dolgotrajen hud stres, alkoholizem, akutne alergije, Alzheimerjeva bolezen, Parkinsonova bolezen, multipla skleroza, anksioznost, depresija, posledice kemoterapije, utrujenost, migrene, kožne bolezni (akne, psoriaza, kožne lezije…), Shizofrenija, če so normalno hranjeni. Stres (psihični in/ali fizični) v povezavi s stradanjem ali zelo pomanjkljivo prehrano lahko povroči hudo pomanjkanje B3!

Viri

B3 se nahaja v mlečnih izdelkih, ribah, nemastnem mesu, oreščkih in semenih, kalčkih, fižolu, zeleni listnati zelenjavi.

Doziranje

B3 začnemo dodajati 2x na dan po 25mg dokler ne dobimo rdečice. Pravilna doza je ravno na meji. Če smo v stresu, ga rabimo več.

Opombe

Vedno ga jemljemo s C-vitaminom, ki olajša rdečico! Kandida, disbioza , bakterije Klamidija, E. coli, Shigella odvzemajo B3!!! Če želimo dobiti rdečico s predoziranjem in pri 150mg še vedno ni nič, potem nam verjetno manjka omega-3.